I gang med skemad

25. marts 2010

Alder:
4 mdr.

I gang med skemad

Hej Helen...

Tak for dine tidligere besvarelser:)

Nu er vores datter 4 mdr. og jeg har tænkt at vi snart skal til give hende lidt ske mad.

Inden for den sidste uges tid er hun begyndt at vågne om natten igen, hvor hun før har sovet igennem, samt er hun også begyndt at vågne midt i hendes luer om dagen efter 45 min og er herefter svær at få til at sove igen.

Jeg er også begyndt at supplere med mme efter amning af begge bryster, hvor hun nogle gange kan drikke mellem 60-130 ml. Vil gerne fortsætte med at amme så længe som mulig, men fornemmer at jeg har mindre og mindre ...

Annonce

... mælk. Ammer ca. 8 gange i døgnet.

Har læst nogle af de andre besvarelser du har lavet ang. dette men har lige et par spørgsmål.

- Hvilket tidspunkt på dagen er det bedst at starte med at give grød, og hvor meget af gange? Må hun spise det hun kan eller skal man begrænse det?

- Efter hvor lang tid kan man begynder at give skemad flere gange om dagen?

- Hvor længe skal der gå før man kan introducere hende for en ny smag.

- Skal hun have vand fra kop (er dette direkte fra hanen) til grød?

- Hvis hun får vand fra hanen, skal jeg så forsætte koge det vand til mme.

Hilsen Joan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig